Izrael
Put oko sveta

Putujete u Izrael? Ovih 5 stvari nemojte propustiti!

Pre nekoliko godina mi se ukazala prilika da posetim Izrael. Kao i većina mojih putovanja, ovo je takođe došlo neplanirano. Iskreno, nikad nisam razmišljala o Izraelu kao turističkoj destinaciji, jer me je uvek zapad više privlačio.

No, sticajem predivnih okolnosti, upoznala sam divne ljude iz Izraela tokom posete Minhenu, nekoliko meseci ranije i odlučila sam da iskoristim priliku koja mi se ukazala.

Šetalište u Tel Avivu

Tel Aviv

Odlično mesto da započnete obilazak grada. Tvrdim da Izrael ima najsavršenije temperature tokom proleća, tako da mi je šetnja ovom promenadom postala svakodnevnica (koliko je to moguće, obzirom da sam bila ukupno sedam dana). A malo sam i subjektivna, obzirom da je za mene prelepo svako mesto koje poseduje palme i plažu.

Ono što mi je bilo jako interesantno da vidim jeste kojom brzinom se Tel Aviv gradi i razvija, ali i činjenica da pored modernog izgleda, žele da zadrže izgled starog grada. Pa tako pored najmodernijeg zdanja možete pronaći male, oronule kuće, napravljene od peska i kamena. Previše je lepote u ovom gradu!

Stari grad Jaffa i luka

Dok pišem ovo, razmišljam koliko je dana dovoljno da se provede u Tel Avivu. To svakako zavisi od afiniteta i interesovanja, ali zaista imam utisak da dobar deo grada nisam uspela da obiđem, iako sam na nogama bila u proseku 12h dnevno. No, ostavimo to po strani – ukoliko volite da šetate, možete nastaviti promenadom do starog grada Jaffe, mesta gde se mogu videti najraniji počeci Izraela. Pre nego što sam otišla u Izrael, čitala sam o Jaffi i ne samo da je značajna zbog povezanosti sa mnogim biblijskim pričama, već je i spominjana u drevnom egipatskom pismu iz 1440 godine p.n.e. Zvuči prilično „drevno“, ali izgleda neverovatno.

Kada sam svratila do luke, primetila sam dosta starih brodova, barki, ribara, kao i marketa sa svežom hranom, voćem, ribom. To je bio potpuno drugačiji deo Tel Aviva od malopre pomenutog. U Jaffi možete videti sve – prodavnice antike, restorane, staro hebrejsko pozorište, parkove, fontane, razna kamena zdanja. Nismo proveli puno vremena tamo, jer smo bili umorni od puta, ali možete bez problema provesti 4h u starom gradu i neće vam biti dosadno.

„Hatzuk“ plaža ili „Sunce i pesak“ plaža

Tel Aviv

Kao što sam spomenula na početku, plaže u Tel Avivu vas ostavljaju bez daha. Imala sam priliku da posetim nekoliko plaža, ali mi je ova bila najprijatnija. Zahvaljujući činjenici da dosta putujem, posetila sam nebrojano mnogo plaža širom sveta, ali je interesantno kako Hatzuk plaža menja boje kako dan prolazi. A o zalascima sunca u Tel Avivu mogu pisati do sutra.

U zavisnosti od toga koliko novca imate na raspolaganju, ima dosta plaža i barova koji su skupi, ali ima i onih plaža gde se ne plaća ulaz i koje su javne. Izrael je, između ostalog, poznat po visokom životnom standardu, tako da, koliko ćete novca potrošiti zavisi samo od vas.

Jerusalim

Jerusalim Izrael

Verujem da ne postoji osoba na svetu koja ne zna za ovo sveto mesto. Ako se vratimo unazad kroz istoriju, podsetiću vas onoga što već i sami znate: ovo je jedan od najstarijih gradova na svetu i tokom svoje duge istorije, bio je uništavan mnogo puta. Sultan Sulejman je u 16. veku napravio zidine oko grada i te zidine danas predstavljaju stari grad u Jerusalimu.

Stari Grad je tradicionalno podeljen na 4 kvarta – jevrejski, hrišćanski, jermenijski i muslimanski. I da, miks kulture se može videti na svakom koraku. Izvan zidina možete videti Sveti hram, Al Aksa džamija i Hram Vaskresenja Hristovog – i bez obzira koje ste veroispovesti, možete osetiti neopisivo jaku energiju i neobjašnjivu moć ovog mesta.

jersualim izrael

Zid plača je jedna od glavnih atrakcija u Jerusalimu i nije ni čudo što ovde uvek ima najviše ljudi. Davidova kula, Siloamski tunel, Bazilika agonije iliti Crkva svih nacija, kao i Maslinova gora su zaista mesta koja morate videti. Sve oko mene je bilo toliko drugačije i odisalo neverovatnom snagom, te sam uživala u svakom koraku koji sam napravila. Naravno, ima još dosta stvari koje se mogu videti u okruženju, ali sam se fokusirala na najvažnije znamenitosti. Doduše, to zavisi i od interesovanja.

Turisti uglavnom dolaze da posete Stari grad i Zid plača. Kao i većina, ja sam došla da posetim isto, ali ne znajući koliko je Jerusalim prelep izvan zidina. Ta mesta su po mom mišljenju mesta koja morate posetiti – duga šetališta, nacionalni parkovi, trgovi, muzeji.

Bilo je zaista iznenađujuće da doživim Jerusalim kao moderan grad, a mislim da je uzrok tome moja mašta i način na koji sam Jerusalim zamišljala. Iako sam pokušala da ostanem fokusirana na glavne atrakcije, postoji mnogo stvari koje Izrael čine perfektnom destinacijom, u svakom trenutku. Što će i sledeće odredište potvrditi.

Mrtvo more

mrtvo more izrael

Sećam se kada sam imala 14 godina, na času geografije sam slušala kako profesorka govori o Mrtvom moru. Tada sam sebi rekla „Posetićeš ovo mesto pre ili kasnije!“. Naravno, nakon nekog vremena, druge stvari su mi postale prioritet, ali je želja da posetim Mrtvo more i dalje bila tu. Jedna od interesantnih činjenica o Mrtvom moru jeste procenat saliniteta (sudeći po Wikipedia, iznosi 34.2%) i činjenica da je nemoguće plivati, već samo plutati.

Izrael, vaša sledeća destinacija!

Tel Aviv Izrael

Iako je prošlo nekoliko godina od kada sam posetila Izrael, počela sam da razmišljam kako bi bilo divno posetiti ovu zemlju ponovo. Verujem da postoji dosta mesta koje nisam videla i otkrila. Do tada, nadam se da će vam članak biti interesantan i dovoljno informativnog karaktera. I naravno, da će vas motivisatio da izaberete Izrael kao sledeću destinaciju.

PS. Ovaj članak je originalno objavljen na engleskom jeziku na sajtu Travelicious World.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *