Put oko sveta

Valensija – grad Španije koji se mora posetiti!

Valensija. Ako bi trebalo izabrati jedan grad u Evropi koji vam može sve pružiti i u kome vam ništa ne bi falilo, to bi bila Valensija. Kada sam prvobitno počela da pišem ovaj tekst, naslov je bio “5 dana u Valensiji je previše!”, ali sada mi je drago da nije objavljen sa takvom konotacijom.

Iako sam i dalje veliki zaljubljenik u Portugal i uvek bih se tamo vratila, Španija me prodrma od glave do pete svaki put kada je posetim. Ovog puta je tura bila Valensija-Sevilja-Madrid i jako mi je žao što sam imala samo 7 dana na raspolaganju. Iako sam četvrtog dana u Valensiji pomalo mrzela sebe što sam izdvojila čitavih 5 dana za ovaj grad, jer mi je delovalo previše.

Jeftini letovi do Valensije

Kada je reč o Španiji, ljudima je obično prva asocijacija Madrid, a zatim Barselona. Međutim, Barselonu već godinama ostavljam po strani, u Madridu sam bila i to kao digitalni nomad – fenomenalno životno iskustvo – i sada sam želela da se fokusiram na Andaluziju tačnije na Sevilju. O Sevilji tek sledi tekst, jer je taj grad.. Nešto potpuno jedinstveno, čarobno, stalo u vremenu, ma jednostavno grad koji ima dušu. No, da se vratimo na Valensiju.

Kada sam gledala avionske karte do Sevilje, htela sam da nađem najjeftiniju varijantu. Kako smo drugarica i ja letele iz Temišvara, nakon brojnih pretraga, ovo se pokazalo kao najbolja i najjeftinija varijanta:

Beograd – Temišvar – Bergamo – Valensija – Sevilja – Madrid – Temišvar – Beograd

• Iz Beograda smo krenule prema Temišvaru kombijem Gea Tours-a i cena povratne karte je iznosila 30 EUR.
  • Iz Temišvara smo imale jutarnji let do Bergama i ujedno, ceo dan na raspolaganju kada smo sletele u Italiju. Ovog puta sam se odlučila da dan provedem u Bergamu umesto da jurim do Milana – i više o tome možete pročitati ovde. Ta odluka se pokazala kao fenomenalna, jer je Bergamo pravi italijanski gradić, sa odličnim espressom i pravim italijanskim duhom. Cena karte u jednom smeru do Bergama je iznosila 16 EUR.
  • Konačno je na red došao let iz Bergama ka Valensiji. Trajanje leta je 2h i cena karte u jednom smeru je iznosila 25 EUR.
  • Iz Valensije smo imale jutarnji let u 08:15 do Sevilje i cena karte u jednom smeru je iznosile 17 EUR. Ovo je ujedno bila i najjeftinija opcija kako doći do Sevilje.
  • Iz Sevilje smo letele do Madrida Iberia Express-om i kako sam prvi put letela tom avio kompanijom, moram priznati da sam bila prijatno iznenađena samom organizacijom i uslugom. U pitanju je bio večernji let u 21:20 kako bismo mogle da iskoristimo ceo dan u Sevilji i cena karte je bila 22.50 EUR.

Iako znam da postoje ljudi kojima je ovakav način putovanja previše zamoran i komplikovan, lično obožavam ovakve avanture i volim da pronalazim jeftine avio karte. Celokupni iznos puta, uključujući i kombi od Beograda do Temišvara je iznosila 110 EUR. Priznaćete, za obilazak 4 grada i 5 letova – ovo je zaista niska i pristupačna cena. Zato je Valensija bila pravi izbor.

Smeštaj u Valensiji – pažljivo birajte

Kada putujem sama ili sa još jednom osobom, izbegavam bukiranje smeštaja preko AirBnB-a, osim ukoliko ne naiđem na neku super povoljnu ponudu. Čitava čar putovanja jeste u upoznavanju novih ljudi iz čitavog sveta a najbolji način za to jeste – odsesti u hostelu.

U Valensiji smo odsele u hostelu La Casa Del Colibri Youth Hostel i cena za 5 noći je iznosila 43.20 EUR. Iako je cena smeštaja bila povoljna, ja bih vam iskreno savetovala da preskočite ovaj hostel. Hostel ima ukupno 3 sobe sa po 8 kreveta, gde svaka soba ima svoje kupatilo. Jedna od soba (konkretno moja, pre nego što sam tražila da me premeste) je imala jedan mali prozor koji je gledao na trotoar ulice i koji nije mogao da se otvori širom, jer bi neko mogao bez problema da uđe u sobu. Pritom je bilo jako zagušljivo i mračno tokom dana, pogotovu kada se otvore vrata od kupatila nakon tuširanja.

Pored toga, u sobama se nalaze stari ormarići (lockers) i jako ih je jednostavno otključati ili obiti. “Prostor za druženje” iliti common room je jako mali, zapravo se nalazi u hodniku kuće koja se naziva hostel i ima mesta za svega 10 ljudi. Obzirom da smo stigle kasno uveče, naša imena su bila ispisana na tabli i označeno je koji su naši kreveti. Generalno gledano, ekipa u hostelu je bila okej i ono što bih izdvojila kao prednost je kuhinja, koja je apsolutno opremljena svim neophodnim stvarima.

U svakom slučaju, za nekoliko EUR više možete odsesti u boljem hostelu u centru grada, jer iako se ovaj hostel nalazi na 5 minuta hoda do plaže, u oktobru vam blizina plaže i nije toliko bitna. Osim ukoliko ste čitav jedan dan mamurni, ali više o tome u narednom tekstu 🙂

SAVET: Prilikom rezervacije smeštaja preko Booking-a, uspele smo da uštedimo na smeštaju pomoću referral code-a. Drugarica je napravila svoj nalog na Booking-u pozivajući se na moj referral code i nakon odsedanja u hostelu, dobile smo povraćaj novca – ja u iznosu od $10, a ona umanjenje iznosa za 3%.

Od aerodroma do hostela smo koristile metro i cena karte sa dopunom je iznosila 4.40 EUR. Nakon toga smo na automatima na metro stanicama uplaćivale dopune za vožnje, a prilikom svakog čekiranja karte možete videti koliko vam je novca ostalo na kartici. Mi se, uglavnom, nismo “švercovale” ali se desilo par puta da se zajedno provučemo prilikom provlačenja kartice 🙂

Par saveta korisnih za putovanje u Valensiju

Iako sam pristalica papirnih mapa, složićete se da je lakše i brže koristiti Google mape – ukoliko, naravno, imate internet. Čak i ako nemate internet na telefonu, možete “skinuti” mapu i u svakom trenutku se orijentisati.

SAVET: Ukoliko često putujete Evropom, moj savet je da kupite karticu u Hrvatskoj uz koju ćete imati internet u zemljama EU. Svoj račun možete lako proveriti u svakom trenutku i dopuniti online. Za 8 dana putovanja, pri čemu smo obe koristile internet svakodnevno, smo potrošile 20 EUR.

Ukoliko propustite metro, sletite kasno u Valensiju ili vam se baš žuri, savetujem da pronađete aplikacije MyTaxi i Cabify i povežete svoju kreditnu ili debitnu karticu sa aplikacijom. Ovog puta nisam koristila Uber, već ove dve pomenute aplikacije.

Pri povratku iz izlaska smo zaustavile regularan taksi na sred ulice i cena vožnje od oko 6km je iznela 10.60 EUR. Kada smo krenule iz Valensije ka Sevilji, imale smo jutarnji let u 08:15. Iako smo krenule par sati ranije ka aerodromu, nakon par minuta stajanja ispred metro stranice, shvatile smo da je stanica zatvorena do 7 ujutru. Nismo imale drugu opciju nego da pozovemo taksi i to smo uradile preko aplikacije Cabify. Cena vožnje je iznela 30 EUR ali zahvaljujući tome što smo prvi put koristile aplikaciju, dobile smo umanjenje računa za 5 EUR.

Kao što sam već spomenula, cena metro karte je iznosila 4.40 EUR, a ukupno smo za 5 dana za nas dve potrošile 20 EUR za metro vožnju. Zapravo, nismo iskoristile svih 20 EUR na kartici zbog vožnje taksijem ka aerodromu, tako da je ukupno potrošeno 12 EUR. Pritom, bile smo smeštene na 15 minuta metroom od centra Valensije i svakodnevno smo koristile metro.

Prvi susret sa Valensijom

Valensija

Sunce, 25 stepeni, palme, gomila ljudi na ulicama, miris mora, španski jezik na sve strane i prelepi Španci.

No, pošto je prvobitno napisan tekst imao više od 2500 reči, odlučila sam da onaj zanimljiviji deo objavim nakon u vidu drugog teksta – Valensija, noćni život, plaže i lečenje mamurluka.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *