Put oko sveta

Zašto je odlazak u Pariz putovanje o kojem retko pričam?

Došao je trenutak kada se stavlja tačka. Kada se menja percepcija i kada se i poslednji ostaci prošlosti tope i odlaze u nepovrat. Unutrašnji glas urliče za novim putovanjem, za nepoznatim, za dalekim destinacijama, za izazovom, za lekcijom, ali svemir ima druge planove za mene, te me baca u evidentno nerešene situacije.

Ja sam pobednik. I ti si pobednik, kao i svi mi, ako u to veruješ. Reče mi neko skoro da je lako sagledati prošlost iz sadašnje perspektive i razumeti zašto se sve dešavalo kako jeste. No, izazov je u posmatranju sadašnjosti i njenog uticaja na budući niz događaja. Nije dovoljno samo verovati, potrebno je uhvatiti talas a ne udaviti se u moru sopstvenih borbi i lekcija.

Jel boli? Odlično, i treba. Znači da smo na dobrom putu!

Uzbuđenje zvano ‘Putujem u Pariz!’

Naravno da sam bila uzbuđena i da sam želela da posetim Francusku. Mislila sam da će konačno biti prilike da vežbam davno (na)učeni francuski jezik i na trenutak imam onaj Carrie Bradshaw osećaj dok šetam ulicama Pariza. Međutim, ništa od toga. Putovati sam, sa prijateljima ili partnerom su tri potpuno različite stvari, od kojih zavisi kako ćete određeni grad dožveti. Dodajte na to vremenske uslove, vaše emocionalno i psihičko stanje i izgradićete mišljenje o onome što vidite.

Obično dajem preporuke smeštaja na samom početku, ali ovaj put nisam birala gde ću odsesti. Noći u Parizu sam provodila u Marriott’s Village d’ile-de-France. Hotel je, kao i većina Marriott-ovih, izvanredan, spolja i iznutra, ali poslednje do čega mi je stalo jeste da noći provodim u luksuznom hotelu. Međutim, ukoliko ste uključeni u travel loyalty programe, nekada se može desiti da vam noćenje u 5-star hotelima bude jeftinije nego noćenje u iznajmljenom apartmanu. Generalno, ne bih preporučila ovaj hotel jer je daleko od centra Pariza (Uber-om je bilo potrebno 40 minuta, kada u gradu nema gužve). S druge strane, nalazi se na 10 minuta prevozom od Disneyland-a, a hotel nudi i svoj shuttle prevoz (što naravno nije uključeno u cenu noćenja) pa pretpostavljam da bi za porodice sa decom ovo bio okej izbor. Meni je ovaj smeštaj bio daleko od idealnog rešenja. Ne žalim se – samo konstatujem.

Pariz putovanje
Čitava draž putovanja jeste njegovo planiranje. Kada stignete na odredište, u vama su pomešana očekivanja i želja za spontanošću, istraživanjem i slobodom. Često se desi da se prvobitan plan promeni, jer u tom trenutku želite nešto drugo i najbolje što možete uraditi je ispratiti svoj osećaj. Go with the flow. Nisu svi ljudi spremni na to i zato je moj put u Pariz bio klasičan turistički obilazak. Ja o običnim stvarima ne pišem.

Lepote Pariza su bezbrojne

Iako sam provela 7 dana u Parizu, uspela sam da trčeći vidim najbitnije znamenitosti. Nedelja je bila rezervisana za muzeje, obzriom da je bila prva nedelja u mesecu, a tada je ulaz u Louvre i Musée d’Orsay bio besplatan. Nije laž kada vam kažu da jedan dan nije dovoljan za oba muzeja. Nikada do tada nisam videla toliki prostor, sa pregršt stvari koje prosto morate videti. I ovde ne govorim o Mona Lisa slici, pored koje sam zastala na bukvalno 15 sekundi, jer zaista nije ništa specijalno.

Ajfelovu kulu sam iskreno jedva čekala da vidim. Iako je za neke to samo ogromna metalna građevina, ja sam imala onaj ‘vau’ momenat i bila sam srećna kad sam konačno stala ispod nje. Nema potrebe da govorim o količini turista koja se konstantno tu nalazi, kao ni o dužini reda da biste došli do prvog sprata ove građevine. Verujte mi, u Parizu ima toliko prelepih vidikovaca i mesta odakle možete videti Pariz na dlanu – višečasovno čekanje u redu ispred Ajfelovog tornja nije vredno tog pogleda.

Pariz putovanje
Montmartre mi je bio najveće iznenađenje i ujedno mi je jako žao što nisam odvojila više od 2 sata za njegov obilazak. Krenite peške od Moulin Rouge-a ka Sacre Coeur i bićete oduševljeni uskim ulicama, malim kafićima tipičnim za Pariz i kaldrmom na sve strane.

Šetajući uz i niz Jelisejska polja je bio obavezan deo rute barem 2 puta dnevno, jer u trenutku posete Parizu, održavao se Božićni market, skoro celom dužinom avenije. Božićni marketi su mi oduvek bili interesantni i već godinama unazad obilazim razne lokacije, ali ovaj u Parizu je za sada bez konkurencije. Zahvaljujući velikom izboru hrane i pića na marketu, restorane sam retko posećivala. Usudila sam se da probam i puževe, iako sam mislila da će mi se želudac izvrnuti, međutim, meso je jako ukusno (što me nije sprečilo da pojedem pola vekne hleba uz 6 puževa).

Izbegavajte restorane na Jelisejskim poljima. Skupi su, mamac za turiste i usluga je češto neprofesionalna. Ne mogu se setiti imena restorana u kom sam večerala, ali sa razlogom – hrana je bila okej, dok je moj pokušaj naručivanja hrane na francuskom jeziku naišao na podsmevanje od strane konobara i osoblja. Hvala na tome – već neko vreme tražim kurseve francuskog jezika, kako bih ga usavršila. Uvek sam francuski jezik povezivala sa ženstvenošću, pa nije ni čudo da mi je to sada “došlo” kao želja.

Šetajući Jelisejskim poljima, od Trijumfalne kapije do Place de la Concorde, prolazite kroz Jardin des Tulieries i stižete do Louvre muzeja, a zahvaljujući udobnoj obući, možete produžiti i do Notre-Dame de Paris katedrale. U katedralu nisam ušla uprkos velikoj želji, ‘jer je to dosadno’, zbog čega je meni, nekadašnjem obožavatelju Den Braunovih knjiga, bilo jako krivo. Umesto toga, jedna od šetnji je završena u kafiću pored katedrale, a kompenzacija je bila u vidu Tarte Tatin, francuski specijalitet iliti pita od jabuka. I to je još jedna od stvari koju treba probati – délicieux!

Pariz putovanje
TIP: Moj savet za Pariz, obzirom na veličinu ovog grada i broja znamenitosti, je hop on-hop off autobus. To je najbrži i najbolji način da obiđete sve što želite, a kada je u pitanju Pariz, karta koja važi 48 sati je pravi izbor.

Oslobađanje deteta u meni iliti poseta Disneyland-u

Dete u meni je i dalje nezaštićeno i uplašeno, te je ispoljavanje dečije strane jedne naizgled zrele osobe ogromna unutrašnja borba. Koliko god se trudila da kontrolišem svoje uzbuđenje, što je i to iskreno mislim, apsolutna glupost nametnuta tuđim strahovima od razočarenja, “mala ja” je izletela iz mene čim sam ugledala dvorac Uspavane lepotice. Više puta sam gledala te slike iz Disneyland-a i to je bio jedan od onih dana kada sam se toliko iskreno smejala, da mi je vilica na skoro svakoj slici potpuno izobličena.

Sa glave nisam skidala kapu Minnie Mouse, zaboravila sam da se plašim visine, te sam išla redom na svaku vožnju, iako sam svakog puta mislila da ću umreti i da će mi srce stati. Tamo vlada ogromna pozitivna energija i sreća, koja te natera da se osećaš kao da spoljašnji svet ne postoji. I nije čudno tako se osećati, obzirom da su posetioci većinom – deca. Deca ne znaju za strah, žive u svojim realnostima koje im vremenom budu urušene usled socijalnih, normativnih, moralnih, emocionalnih šablona koji im se nameću, hteli ne hteli.

Pariz putovanje
Moje skakutanje i pevanje pesmica iz bajki je nakon samo nekoliko minuta postalo normalna stvar, iako sam verovala da se “odrasli” tako ne ponašaju, jer “treba da budu primer mlađima”. Uh, kako sam pogrešila. Deca treba da budu primer odraslima i kada sam se na njih ugledala, imala sam samo osećaj čiste radosti, koja je letela na sve strane.

Tu Minnie Mouse kapu i dalje čuvam, ali je nikada više nisam stavila na glavu. Zašto – zato što sam, iako slobodnija od većine, i dalje jedna od te iste većine koja je u kalupu i vodi život u okviru društveno-prihvatljivih normi. Ako niste imali priliku da posetite Disneyland do sada – molim vas, uradite to. Pokušajte da sačuvate određenu količinu novca, makar vam godine bile potrebne za to i posetite to magično mesto, gde vlada isključivo radost. Oslobodićete dete u sebi – a ono će vam biti beskrajno zahvalno.

Uskraćenost potpunog doživljaja Pariza

Htela sam da navedem mesta koja nisam posetila, ali ne vredi plakati nad prosutim mlekom. Naprotiv, treba napraviti još jedan plan i sačekati trenutak da se taj plan realizuje sa nekim ko će podjednako kao i vi razumeti šta je Pariz. Itekako je bitno s kim putujete, ne samo zbog želja i afiniteta vaših saputnika, već i zbog vas samih. Često se dešava da ljudi sa kojima provodite dane nisu ljudi sa kojima bi trebalo putovati. Svako od nas ima svoje navike, karakteristično ponašanje u trenucima kada dođe do opadanja energije, kada nastupi umor, a dođu i trenuci kada vam je potrebna samoća – tuđu samoću je najteže razumeti. Kada na to dodamo i činjenicu da imate i različita interesovanja, dobijete.. Pa, dobijete moj Pariz.

Ne verujem u one rečenice da je Pariz ‘Ili ti se svidi, ili ti se ne svidi’ grad. Ne može da bude, baš iz razloga što je toliko raznovrsan. Neko ga naziva gradom svetlosti, neko gradom ljubavi. Ja i dalje spadam u ovu drugu grupu, te mi je zato ideja odlaska u Pariz sa partnerom nosila u sebi veliki romantični prizvuk (gledanje 6 Star Wars filmova tokom boravka u Parizu je bilo sve, samo ne romantično, ali ako pogledamo to iz kvazi pozitivne perspektive – mogu se pohvaliti da sam odgledala sve delove kultnog filma). Pritom ne mislim na kačenja katanaca na most, štaviše, ubeđena sam da te ljubavi koje se ‘zaključavaju’ na bilo koji način ne mogu dugoročno da opstanu. I nisu prave, jer prava ljubav je sloboda.

Pariz putovanje
Pariz su duge šetnje. Pariz je provođenje vremena na travi u nekom od bezbroj parkova. Pariz je za istraživati uske ulice i naići na mesta koja su bila inspiracija mnogim piscima, pesnicima i slikarima. Pariz je tajna. Pariz je da se u njemu oseti ljubav koju nosimo u sebi, kao i da izazovemo ljubav za koju nismo znali da je možemo osetiti. Pariz je i za zaljubljene i za tužne i za srećne i za neshvaćene, dokle god im pruža slobodu da ispolje sve svoje emocije.

Ja sam u Parizu bila devojka omađijana idejom o pravoj ljubavi, idealnom partneru i željom da budem shvaćena bez suvišne upotrebe reči. Bila sam i dete, ali ne ono koje je prerano odraslo, nego ono pravo dete i na tome sam beskrajno zahvalna. Sada, kada je dete “namireno”, na red dolazim i “velika ja” – ona velika ja koja će u tom gradu doživeti slobodu – odnosno ljubav u svom najlepšem obliku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *